Terima kasih kerana mengunjungi laman blog saya. Di sini, saya akan kongsikan tentang vitamin untuk sihat dan cantik kepada anda semua. Semoga apa yang disampaikan di sini dapat memberi manfaat kepada anda. Terima kasih sekali lagi.

Monday 6 October 2014

Susu Banyak dan Kulit Cantik dengan ESP Shaklee

with 0 Comment
Salam semua. Petang ni saya nak kongsikan salah satu kebaikan ESP adalah membantu mommy-mommy yang mengalami masalah susu merudum, dalam masa, secara tak langsung dapat BONUS lain iaitu Kulit Makin Cantik dan berseri. Agak-agaknya, best tak kalau dapat produk yang mempu beri kita lebih dari 1 manfaat? ok, jom kita kenalpasti faktor yang biasa dihadapi oleh mommy yang menyusu yang biasa mengalami susu merudum. Sebagai ibu kepada dua 5 tahun yang lepas, susu kurang pada peringkat permulaan tu biasa jer, tapi, kalau pelbagai usaha mommy dah lalukanm tapi, masih tak mendapat kesan positif, mungkin kita perlu memikirkan alternatif lain. Contohnya dengan mengamalkan SET MENYUSU Shaklee. 


Faktor Penyebab Susu Merudum

1- Tidak mengepam dengan kerap

2- Period

  • Pengeluaran darah yang banyak semasa period menyebabkan banyak cecair 
  • Bila ibu mula period, banyak darah akan keluar. Bila banyak darah keluar, banyak cecair akan hilang dari tubuh sebab 91% dari komponen darah merupakan air. Bila tubuh kekurangan cecair, maka susu akan merudum.

3- Kurang Makan & Minum

  • Ibu menyusu perlu me­ngamalkan lima jenis warna makanan dalam makanan tengah hari dan makan malam. Contohnya nasi (putih), ayam goreng (coklat), sayur campur (hijau), air jus oren (jingga) dan telur (kuning).

    Terdapat beberapa makanan yang senang diamalkan untuk membanyakkan susu. Antaranya ialah minuman halba bercoklat dan teh moringa. Minuman ini adalah herba yang boleh memba­nyakkan susu ibu dan tidak memberikan kesan sampi­ngan terhadap bayi. Ia juga boleh diambil sejak dari dalam pantang.

    Selain itu, sayur seperti lobak putih dan sawi dipercayai boleh membanyakkan susu ibu dan elok diambil oleh ibu menyusu.

4- Anak sudah mula makan makanan pejal

  • Susu ibu mengandungi protein istimewa yang dipanggil perencat maklumbalas laktasi (Feedback Inhibitor of Lactation - FIL) yang memberitahu payudara berapa banyak susu ibu perlu dihasilkan. Bila anak kurang menyusu, secara tak langsung, pengeluaran susu juga akan turut terjejas.


5- Emosi Ibu Kurang Stabil

  • Emosi ibu berkait rapat dengan penghasilan susu. Bila ibu gembira, hormon oxytocin akan terhasil dan seterusnya ia akan merangsang hormon prolaktin untuk menghasilkan susu. Jika ibu stress, hormon oxytocin kurang, penghasilan susu akan terjejas.
Antara Petua Orang Lama Untuk Mengatasi Masalah Susu Merudum
  • Bunga melur dan daun pucuk manis
Giling daun bunga melur atau daun pucuk manis sehingga halus dan tampal di sekeliling payu dara pada waktu pagi sebelum mandi. Pastikan anda cuci bersih kawasan payu dara sebelum menyusukan bayi.
  • Kacang tanah
Kacang tanah mengandungi kandungan protein yang tinggi, zat besi, vitamin E, kalsium, vitamin B kompleks, dan fosforus. Kandungan protein dalam kacang tanah lebih tinggi daripada daging, telur dan kacang soya. Kandungan asid aminonya pun tinggi. Bagi menambahkan penghasilan susu badan, anda digalakkan mengambil kacang tanah yang dipanggang bersama susu kambing
  • Longan kering
Rebus segenggam longan kering yang telah dibasuh bersih dengan 3 cawan air sehingga kembang. Minum airnya.
  • Daun sirih
Sapukan sedikit minyak kelapa pada daun sirih. Kemudian, layurkan pada api sehingga layu. Setelah suam, tekapkan pada payu dara. Lakukan setiap hari sehingga susu badan menjadi banyak.
  • Halba dan jintan hitam
Cuci halba atau jintan hitam bersih-bersih. Selepas itu keringkan dan simpan dalam bekas bertutup. Cara menggunakannya, rendamkan 1 sudu halba atau jintan manis  dalam segelas air panas selama 15 minit. Kemudian tapis dan minum airnya.
  • Susu
Banyakkan minum susu. Seelok-eloknya mengambil hidangan susu sebanyak 3 hingga 4 hidangan sehari..
  • Lobak merah
Ambil sebatang lobak putih bersaiz sederhana. Cuci bersih dan kemudian potong kecil-kecil. Kisar sehingga halus. Selepas itu, campurkan dengan segelas air suam. Minumlah sebanyak 2 kali sehari.
  • Nasi panas, halia muda dan air asam
Makanlah nasi panas bersama halia muda yang ditumbuk halus dan dicampurkan dengan air asam.
  • Daun betik muda
Ambil beberapa helai daun betik sederhana muda. Cuci bersih dan rebus sehingga mendidih. Minum air rebusan tersebut 2 hingga 3 kali sehari.
Bagaimana pula ESP dapat mencantikkan kulit ibu & anak?
  • Mengandungi sebanyak 50.0g Protein dalam setiap 28 gram hidangan
  • Dihasilkan dari soya yang berkualiti tinggi
  • Kacang soya untuk menghasilkan ESP diproses pada suhu yang rendah
  • Setiap 850gm (setong ESP) dihasilkan daripada 30kg kacang soya "non-GMO".
  • Satu-satunya produk yang mengandungi 9 jenis Asid Amino yang tidak dapat dihasilkan oleh badan.
  • Diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral.
  • Satu hidangan ESP bersamaan 2 kali ganda daging, 4 kali ganda telur, 12 kali ganda susu, rendah lemak, tiada kolestrol, tiada asid uric dan sangat mudah diserap oleh manusia.


Apa kata mereka yang telah mendapat manfaat susu banyak dan kulit cantik dengan ESP
Testimoni 1 (Sila double Klik Untuk Imej lebih jelas)

Testimoni 2 (Sila double Klik Untuk Imej lebih jelas) 
Testimoni 3 (Sila double Klik Untuk Imej lebih jelas)



Testimoni 4 (Sila double Klik Untuk Imej lebih jelas)

Testimoni 5 (Sila double Klik Untuk Imej lebih jelas)

Testimoni 6 (Sila double Klik Untuk Imej lebih jelas)

Ramai ibu-ibu yang telah berpuas hati dengan kesan pengambilan ESP. Ibu pun nak cuba? kalau nak, hubungi saya seperti di bawah. Pembelian dengan saya akan mendapat konsultansi PERCUMA berkaitan produk. Harga setong ESP adalah RM150.00. Klik Sini untuk ketahui cara-cara untuk mendapatkan harga yang lebih jimat atau beli terus dengan KLIK DI BAWAH untuk beli terus secara online. Hanya ikuti arahan yang diberikan, Pihak Shaklee akan poskan terus ke rumah anda!!

Hubungi saya seperti berikut, dan terima kasih kerana sudi berkunjung ke laman blog saya. Sharing is caring. ^_^



Rujukan:
http://pama.karangkraf.com/petua/kaedah-banyakkan-susu-ibu-1.72217
www.babycenter.com
www.shaklee.com.my

0 comments:

Post a Comment

Shareholic

Powered by Blogger.

Mengenai Saya

Mengenai Saya
Saya, Azlida Binti Abdullah adalah Pengedar Sah Shaklee Anda. ID Shaklee 929902

Whatsapp @ Sms @ Call

Whatsapp @ Sms  @ Call
Terus Hubungi Saya

Pengikhtirafan SIJIL HALAL SHAKLEE

Pengikhtirafan SIJIL HALAL SHAKLEE

Shaklee Go Online

Shaklee Go Online
Sangat mudah untuk berbisnes dgn Shaklee, Semuanya Online, Hubungi saya untuk info menjadi Ahli Shaklee

Fast Delivery

Fast Delivery
Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Pilihan COD di kawasan Section U5 Shah Alam, Kg Melayu Subang, Subang Perdana, Subang 2 Bestari, Bukit Subang, Denai Alam, Kota Damansara , sekitar Sungai Buloh, Ara Damansara, Bandar Utama Damansara dan Tmn Tun KL. Boleh PM saya atau email saja di kedaivitaminfatin@gmail.com juga sms/call di 012-9906728 untuk anda dapatkan suplemen semulajadi bagi PENYUSUAN BAYI, WANITA MENGANDUNG, BERPANTANG, BERDEPAN MASALAH ANAK KURANG SELERA MAKAN, ECZEMA, MASALAH KULIT, MASALAH BERAT BDN, KESUBURAN dan sebagainya.

Ingin Jana Pendapatan dengan Shaklee, Jom Sign Up dengan Saya

Ingin Jana Pendapatan dengan Shaklee, Jom Sign Up dengan Saya
Hubungi Saya Untuk Info Lanjut Bagaimana Menjadi Ahli Shaklee

PING