Terima kasih kerana mengunjungi laman blog saya. Di sini, saya akan kongsikan tentang vitamin untuk sihat dan cantik kepada anda semua. Semoga apa yang disampaikan di sini dapat memberi manfaat kepada anda. Terima kasih sekali lagi.

Tuesday 7 October 2014

8 Panduan Pemakanan Sihat Untuk Kanak-Kanak

with 0 Comment
Anak gembira, ibu ceria, betul tak? Sebagai ibu bapa, mesti rasa happy jer bila anak-anak seronok, dapat melihat anak membesar di depan mata. Setiap masa, kita mahu beri yang terbaik untuk anak-anak sejak dari merka dilahirkan lagi. 8 panduan pemakanan sihat yang boleh kita amalkan bagi memastikan anak membesar dengan sihat dan cergas. Jom baca lagi apa kesan sekiranya ibu bapa mengabaikan keperluan diet seharian anak-anak. Jom scroll ke bawah!


8 Panduan pemakanan sihat Untuk Ibu Bapa
  1. Ibu bapa boleh bertanya kepada doktor atau pakar pemakanan mengenai nutrien yang baik dan berkesan untuk anak.
  2. Tegah anak daripada mengambil makanan ringan mahupun yang berlemak.
  3. Pastikan anak mendapatkan makanan seimbang atau mengandungi vitamin penting untuk kelangsungan proses pembesaran.
  4. Galakkan anak minum susu dalam diet harian.
  5. Atur jadual pemakanan anak seperti menu yang baik.
  6. Ibu bapa tentukan jenis menu bukan ikut selera anak.
  7. Sediakan snek sihat seperti buah-buahan atau salad sayuran jika keluar dalam tempoh yang lama.
  8. Didik anak gaya hidup sihat. 
Kesan kepada kanak-kanak sekiranya tidak dibekalkan nutrient yang secukupnya dalam diet seharian.
  •  perkembangan otak dan kapasiti intelektual terhalang menyebabkan kanak-kanak boleh mengalami bantut atau perkembangan fizikal tidak sempurna
  • Pengambilan tidak cukup kalsium dalam diet harian akan menyebabkan perkembangan fizikal dan pertumbuhan tulang yang sihat terganggu.
  • Di Malaysia, berdasarkan carta pemakanan Cadangan Pengambilan Nutrien (RNI) seorang daripada dua kanak-kanak mengalami kekurangan vitamin D seperti disarankan pengambilannya oleh Kementerian Kesihatan.
Cadangan Pengambilan Makanan Tambahan Mealshake Untuk Membantu Anak-Anak Melengkapkan Keperluan Nutrisi Seharian Anak-Anak 


Manfaat Mealshake Untuk Kanak-Kanak

  • Membantu masalah sembelit
  • Membantu masalah kesihatan (sering sakit)
  • Membantu masalah kurang selera makan anak-anak
  • Membantu anak yang ada masalah asma (menguatkan sistem imun badan)
  • Membantu masalah ekzema/ masalah kulit anak-anak  
  • Membantu meningkatkan tahap tumpuan anak-anak
  • Membantu masalah kerap demam, selsema dan batuk
  • Mengandungi nutrien asas untuk tumbesaran anak-anak
  • Membantu memberikan tenaga secara konsistensi
  


Apa kata Ibu Bapa Yang Telah Mendapat Kebaikan Mealshake


TESTIMONI 1 (sila double klik untuk imej lebih jelas)



 TESTIMONI 2 (sila double klik untuk imej lebih jelas)

 TESTIMONI 3 (sila double klik untuk imej lebih jelas)


TESTIMONI 4 (sila double klik untuk imej lebih jelas)



TESTIMONI 5 (sila double klik untuk imej lebih jelas)


TESTIMONI 6 (sila double klik untuk imej lebih jelas)
 

TESTIMONI 17(sila double klik untuk imej lebih jelas)



TESTIMONI 8 (sila double klik untuk imej lebih jelas)
 
  
TESTIMONI 9 (sila double klik untuk imej lebih jelas)


TESTIMONI 10 (sila double klik untuk imej lebih jelas)


TESTIMONI 11 (sila double klik untuk imej lebih jelas)


TESTIMONI 12 (sila double klik untuk imej lebih jelas)




Ramai yang memberi maklumbalas positif selepas memberi Mealshake kepada anak-anak. Harga untuk setong Mealshake( 544gm) adalah RM113.75. Sila Klik bawah untuk beli terus secara online. Ikuti sahaja arahan yang diberikan dan Pihak Shaklee akan poskan terus kepada anda atau boleh juga menghubungi saya untuk membuat belian dari saya atau Klik di SINI untuk mengetahui cara-cara mendapatkan PENJIMATAN sebanyak sebanyak 20% dari harga Runcit.

Sila Klik Di Sini untuk Membeli secara ONLINE Mealshake anda!

Nota:
* Mealshake hanya sesuai untuk kanak-kanak berumur 1 tahun dan ke atas.
* Pembelian dengan saya akan mendapat konsultansi berkaitan produk dan cara makan daripada saya secara PERCUMA dan akan dimasukkan ke dalam Group Ekslusif di Facebook. 

Jangan segan-segan untuk hubungi saya seperti berikut dan terima kasih kerana sudi membaca perkongsian saya mengenai 8 Panduan Pemakanan Sihat Untuk Kanak-Kanak!



Rujukan:
http://www2.bharian.com.my/bharian/articles/Pembesaranterbantut/Article/
www.shaklee.com.my

0 comments:

Post a Comment

Shareholic

Powered by Blogger.

Mengenai Saya

Mengenai Saya
Saya, Azlida Binti Abdullah adalah Pengedar Sah Shaklee Anda. ID Shaklee 929902

Whatsapp @ Sms @ Call

Whatsapp @ Sms  @ Call
Terus Hubungi Saya

Pengikhtirafan SIJIL HALAL SHAKLEE

Pengikhtirafan SIJIL HALAL SHAKLEE

Shaklee Go Online

Shaklee Go Online
Sangat mudah untuk berbisnes dgn Shaklee, Semuanya Online, Hubungi saya untuk info menjadi Ahli Shaklee

Fast Delivery

Fast Delivery
Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Pilihan COD di kawasan Section U5 Shah Alam, Kg Melayu Subang, Subang Perdana, Subang 2 Bestari, Bukit Subang, Denai Alam, Kota Damansara , sekitar Sungai Buloh, Ara Damansara, Bandar Utama Damansara dan Tmn Tun KL. Boleh PM saya atau email saja di kedaivitaminfatin@gmail.com juga sms/call di 012-9906728 untuk anda dapatkan suplemen semulajadi bagi PENYUSUAN BAYI, WANITA MENGANDUNG, BERPANTANG, BERDEPAN MASALAH ANAK KURANG SELERA MAKAN, ECZEMA, MASALAH KULIT, MASALAH BERAT BDN, KESUBURAN dan sebagainya.

Ingin Jana Pendapatan dengan Shaklee, Jom Sign Up dengan Saya

Ingin Jana Pendapatan dengan Shaklee, Jom Sign Up dengan Saya
Hubungi Saya Untuk Info Lanjut Bagaimana Menjadi Ahli Shaklee

PING