Terima kasih kerana mengunjungi laman blog saya. Di sini, saya akan kongsikan tentang vitamin untuk sihat dan cantik kepada anda semua. Semoga apa yang disampaikan di sini dapat memberi manfaat kepada anda. Terima kasih sekali lagi.

Saturday 21 June 2014

Kebaikan PHYTOCOL ST Shaklee

with 1 comment
Salam semua. dah lama rasanya saya tak update blog dek kesibukan yang melanda. Sementara ada masa terluang ni, saya nak kongsikan Kebaikan PHYTOCOL ST iaitu produk baru Shaklee yang baru dilancarkan pada National Conference 2014 yang lalu di Sunway Pyramid Convensyen Centre. Memang sangat meriah suasana National Conference, maklumlah, ini pertama kali saya menghadiri National Conference selepas setahun bersama Shaklee. Shaklee sememangnya sangat Best! Memang tak rugi uols jadi ahli Shaklee kerana saya adalah Pengguna Tegar Shaklee! Anda pula bagaimana?

Apakah PHYTOCOL ST?
PHYTOCOL ST adalah formula proprietari berasaskan bahan-bahan yang telah terbukti secara klinikal berkesab untuk penyekatan kolestrol dan merendahkan tahap kolestrol.



Kolestrol yang tinggi boleh mengakibatkan salur darah tersumbat.



Apa akan terjadi Sekiranya bacaan Kolestrol dalam darah tinggi?


Berikut adalah kesan kolestrol Tinggi iaitu serangan jantung dan angin ahmar.


Antara kesan lain Kolestrol Tinggi ialah Penyakit Hati, Tekanan Darah Tinggi dan Ketidaksuburan


Antara Faktor-Faktor Penyebab Tinggi Kolestrol



Berapakah Pengambilan Kolesterol yang disarankan dalam sehari?


Cuba cek apa yang kita makan harini dari pagi sampai ke malam? ada tak termasuk menu di bawah ni? Cuba kira dah lebih dari 300mg (kolestrol yang disarankan sehari) tak? Kalau lebih, silalah order PHYTOCOL ST yea. Block Terus Kolestrol tu. 


Tapi, inilah hakikat makanan seharian kita, kan? Betul tak?


PHYTOCOL ST mengandungi FITOSTEROL

Apa itu FITOSTEROL?
Fitosterol juga dikenali sebagai sterol tumbuhan, adalah sebatian steroid sama dengan kolestrol yang terdapat secara semulajadi dalam bijian, sayur-sayuran, buah-buahan, kekacang dan benih. Kajian telah menunjukkan bahawa pengambilan fitosterol boleh mengurangkan jumlah kolesterol.


Lebih dari 80 Kajian membuktikan  FITOSTEROL  dapat membantu menurunkan paras kolestrol LDL




Berapakah jumlah FITOSTEROL yang diperlukan di dalam diet harian?


Struktur Kolestrol dan sterol tumbuhan


Bagaimanakah FITOSTEROL bertindak?
Struktur molekul fitosterol adalah hampir sama dengan struktur molekul kolestrol. Fitosterol adalah sterol terbaik yang berfungsi seperti kolestrol.

Merujuk kepada gambar dibawah:-

warna oren -  kolestrol
warna Hijau - fitosterol

SEBELUM  mengambil fitosterol, semua kolestrol diserap masuk ke dalam usus, manakala SELEPAS mengambil fitosterol, kolestrol (warna oren) akan disekat daripada memasuki usus dan diserap masuk ke dalam darah.


Kandungan FITOSTEROL shaklee adalah dari Minyak Tall


Anda juga boleh mendapatkan sumber Fitosterol sebanyak 2000mg sehari dengan mengamalkan  200 batang lobak merah, 70 keping roti gandum dan 425 biji tomato sehari! agak-agaknya, larat tak nak makan semua ni demi mendapatkan 2000mg fitosterol sehari!


Testimoni dari Ethan Wang 

"My own Phytocol-ST testimonial.
I have high LDL cholesterol problem due to my eating habit. I love "fat" and this is basically a typical Malaysian diet. In Malaysia, there are more than 6 million adults like me with high cholesterol problem.
Below is lab test result for my LDL
26-Mar-14: my LDL level is 129 mg/dl which was at unhealthy level.
Then, I started to use the Phytocol-ST with 4 tablets per day (2000 mg of phytosterols). To test the result, I stopped taking OmegaGuard, Lecithin and even reduce the intake of ESP Soy Protein. My diet were very unhealthy - loaded with fat and less fiber, vegatables and fruits.
What happen after 2 months?
I tested my LDL level again on 30-May. Test result was 101 mg/dl. Total reduction of LDL level is 22%!!
So, hope you can share the Phytocol-ST with friends and families. Reduction in cholesterol may reduce the risk of heart attack, stroke, hypertension and etc.
Don't miss the Buy 6 Free 1 promotion during the National Conference. Even, if you don't plan to buy the promotion just go to buy 1 to 2 bottles to try out this amazing product"

Keputusan bacaan kolestrol Ethan Wang
Sebelum mengamalkan PHYTOCOL
LDL cholestrol : 129

Bacaan Selepas Mengambil PHYTOCOL ST

LDL Cholestrol : 101

Bagaimana nak dapatkan Phytocol ST? Hubungi saya seperti di bawah:-
>>>Saya adalah pengedar Sah Shaklee (ID 929902)
>>>Cash On Delivery untuk customer sekitar Pangsapuri Sri Bintang, Subang Bestari, Kota Damansara, Sg Buloh, Kg Melayu Subang dan sekitarnya.
>>>Penghantaran terus ke depan pintu rumah anda melalui City Link, Pos Laju dan Gedex
>>>Anda boleh hubungi saya melalui:-

@@PM ke fanpage: www.facebook.com/supermomvitaminshoppe  - sila klik 'like' untuk info terkini
@@PM ke FB saya: www.facebook.com/Azlidaabdullah
@@SMS/ WHATSAPP: 012 9906728 (azlida)
@@Email: kedaivitaminfatin@gmail.com
@@Blog: www.kedaivitaminfatin@blogspot.com

Apa yang anda akan dapat sekiranya menjadi Customer saya?
1.            FREE CONSULTATION Selepas pembelian
2.            Jemputan Ke group Ekslusif khas untuk customer customer kami
Anda juga boleh mendapatkan info mengenai HQ Shaklee di:-
1.            www.shaklee.com.my
2.            untuk yang sudah menjadi ahli, bolehlah layari www.shaklee2u.com.my (khas untuk ahli shaklee sahaja)
Terima Kasih 


1 comment:

  1. Saya nk Tanya apa keburukan psytocol St ya.. Ada kesan tak pada org mengandung dan juga org yg datang bulan???

    ReplyDelete

Shareholic

Powered by Blogger.

Mengenai Saya

Mengenai Saya
Saya, Azlida Binti Abdullah adalah Pengedar Sah Shaklee Anda. ID Shaklee 929902

Whatsapp @ Sms @ Call

Whatsapp @ Sms  @ Call
Terus Hubungi Saya

Pengikhtirafan SIJIL HALAL SHAKLEE

Pengikhtirafan SIJIL HALAL SHAKLEE

Shaklee Go Online

Shaklee Go Online
Sangat mudah untuk berbisnes dgn Shaklee, Semuanya Online, Hubungi saya untuk info menjadi Ahli Shaklee

Fast Delivery

Fast Delivery
Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Pilihan COD di kawasan Section U5 Shah Alam, Kg Melayu Subang, Subang Perdana, Subang 2 Bestari, Bukit Subang, Denai Alam, Kota Damansara , sekitar Sungai Buloh, Ara Damansara, Bandar Utama Damansara dan Tmn Tun KL. Boleh PM saya atau email saja di kedaivitaminfatin@gmail.com juga sms/call di 012-9906728 untuk anda dapatkan suplemen semulajadi bagi PENYUSUAN BAYI, WANITA MENGANDUNG, BERPANTANG, BERDEPAN MASALAH ANAK KURANG SELERA MAKAN, ECZEMA, MASALAH KULIT, MASALAH BERAT BDN, KESUBURAN dan sebagainya.

Ingin Jana Pendapatan dengan Shaklee, Jom Sign Up dengan Saya

Ingin Jana Pendapatan dengan Shaklee, Jom Sign Up dengan Saya
Hubungi Saya Untuk Info Lanjut Bagaimana Menjadi Ahli Shaklee

PING