Terima kasih kerana mengunjungi laman blog saya. Di sini, saya akan kongsikan tentang vitamin untuk sihat dan cantik kepada anda semua. Semoga apa yang disampaikan di sini dapat memberi manfaat kepada anda. Terima kasih sekali lagi.

Sunday 29 June 2014

Latih Anak Berpuasa Dengan Performance Drink Shaklee

with 0 Comment
Salam semua pembaca blog saya. Harini hari Pertama kita Berpuasa. Macam biasalah, selepas bulan Syaaban, muncullah Ramadhan, Bulan yang penuh keberkatan. Bulan yang penuh dengan ganjaran pahala, kan. 


Untuk dapatkan  ganjaran pahala yang berganda pada bulan ni, bolehlah semak checklist kita. Pada Bulan mulia ni, kita cuba untuk raih sebanyak pahala yang mungkin!


Puasa tahun 2014 ni memang betul-betul menguji kerana dengan keadaan cuaca panas dan kering  di negara kita, kan? besar jugaklah cabaran saya sebagai ibu untuk mengajar anak pertama yang berumur 7 tahun untuk belajar berpuasa. Kira harini hari first lah Muhammad Farish Adidil berpuasa. ni pagi lagi, nanti tgk ptg nanti, camaner reaksi dia.hihi..tapi, pagi tadi, ibu dah sediakan PERFORMANCE DRINK dekat dia. Baca sini Kebaikan Performance Drink supaya ayish kurang kehilangan air dalam badan. 

Keratan akbar mengenai cuaca panas dan kering yang sedang berlaku di negara kita


Segelas Performance Drink Perisa Oren

Jom baca KESAN KEKURANGAN AIR DALAM BADAN:

  1. Mulut kering dan Lidah Bengkak
    • cara terbaik untuk mengelak mulut dan lidah kering ialah minum air ketika haus.
  2. Air Kencing Berwarna Kuning Pekat
    • Apabila badan kekurangan air, buah pinggang akan cuba menjimatkan air dalam badan atau menghentikan pengeluaran air kencing. Akibatnya, air kencing akan berwarna lebih gelap atau kuning pekat. 
  3. Sukar buang air besar
    • Ketika mengalami dehidrasi, usus besar akan menjimatkan air dalam badan dan akhirnya menyebabkan najis menjadi keras dan kering.

  1. Kulit menjadi kurang kenyal
    • Untuk mengetahui sama ada kulit kurang kenyal atau tidak, boleh mencuba dengan mencubit kulit di bahagian suki.sekiranya kulit tersebut lambat kembali normal atau tidak kenyal, maka kamu sebenarnya mengalami dehidrasi.
  2. Jantung berdebar-debar
    • Jantung memerlukan badan yang sihat atau normal untuk berfungsi. Sekiranya berlaku penurunan aliran darah akibat dehidrasi, kebiasaannya jantung akan berdebar-debar.
  3. Kekejangan otot
    • Kekejangan otot biasanya berlaku selepas selesai melakukan latihan atau sukan.Ia berlaku sekiranya badan mengalami dehidrasi kronik.
  4. Pening
    • Dehidrasi menyebabkan kepala menjadi pening dan pengsan. Salah satu tanda dehidrasi ialah badan melayang ketika bangun dengan cepat ketika diposisi duduk atau tidur.
  5. Mudah Penat
    • Dehidrasi kronik akan menyebabkan jumlah darah dan tekanan darah. Ia juga akan mengurangkan jumlah oksigen ke darah. Tanpa oksigen yang cukup, otot dan fungsi saraf akan bekerja dengan lamb at dan menjadikan kamu cepat penat.
  6. Air mata kering
    • Air mata digunakan untuk membersih dan menyegarkan mata. Air mata akan berhenti keluar sekiranya jumlah air dalam badan semakin kurang.
  7. Panas dalam badan
    • Air memainkan peranan penting dalam mengawal suhu badan. Apabila kamu mengalami dehidrasi, tubuh akan berhenti mengeluarkan peluh dan membuat badan kamu berasa panas.


Banyak kelebihan mengamalkan minum banyak air kan. Jadi, mana yang tak berapa suka minum air, kenalah rajin-rajin minum air! SELAMAT BERPUASA!


Bagaimana nak dapatkan PERFORMANCE DRINK @ SET MIGHTY 3 GERM ? Hubungi saya seperti di bawah:-
>>>Saya adalah pengedar Sah Shaklee (ID 929902)
>>>Cash On Delivery untuk customer sekitar Pangsapuri Sri Bintang, Subang Bestari, Kota Damansara, Sg Buloh, Kg Melayu Subang dan sekitarnya.
>>>Penghantaran terus ke depan pintu rumah anda melalui City Link, Pos Laju dan Gedex
>>>Anda boleh hubungi saya melalui:-

@@PM ke fanpage: www.facebook.com/supermomvitaminshoppe  - sila klik 'like' untuk info terkini
@@PM ke FB saya: www.facebook.com/Azlidaabdullah
@@SMS/ WHATSAPP: 012 9906728 (azlida)
@@Email: kedaivitaminfatin@gmail.com
@@Blog: www.kedaivitaminfatin@blogspot.com

Apa yang anda akan dapat sekiranya menjadi Customer saya?
1.            FREE CONSULTATION Selepas pembelian
2.            Jemputan Ke group Ekslusif khas untuk customer customer kami
Anda juga boleh mendapatkan info mengenai HQ Shaklee di:-
1.            www.shaklee.com.my
2.            untuk yang sudah menjadi ahli, bolehlah layari www.shaklee2u.com.my (khas untuk ahli shaklee sahaja)
Terima Kasih 

0 comments:

Post a Comment

Shareholic

Powered by Blogger.

Mengenai Saya

Mengenai Saya
Saya, Azlida Binti Abdullah adalah Pengedar Sah Shaklee Anda. ID Shaklee 929902

Whatsapp @ Sms @ Call

Whatsapp @ Sms  @ Call
Terus Hubungi Saya

Pengikhtirafan SIJIL HALAL SHAKLEE

Pengikhtirafan SIJIL HALAL SHAKLEE

Shaklee Go Online

Shaklee Go Online
Sangat mudah untuk berbisnes dgn Shaklee, Semuanya Online, Hubungi saya untuk info menjadi Ahli Shaklee

Fast Delivery

Fast Delivery
Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Pilihan COD di kawasan Section U5 Shah Alam, Kg Melayu Subang, Subang Perdana, Subang 2 Bestari, Bukit Subang, Denai Alam, Kota Damansara , sekitar Sungai Buloh, Ara Damansara, Bandar Utama Damansara dan Tmn Tun KL. Boleh PM saya atau email saja di kedaivitaminfatin@gmail.com juga sms/call di 012-9906728 untuk anda dapatkan suplemen semulajadi bagi PENYUSUAN BAYI, WANITA MENGANDUNG, BERPANTANG, BERDEPAN MASALAH ANAK KURANG SELERA MAKAN, ECZEMA, MASALAH KULIT, MASALAH BERAT BDN, KESUBURAN dan sebagainya.

Ingin Jana Pendapatan dengan Shaklee, Jom Sign Up dengan Saya

Ingin Jana Pendapatan dengan Shaklee, Jom Sign Up dengan Saya
Hubungi Saya Untuk Info Lanjut Bagaimana Menjadi Ahli Shaklee

PING