Terima kasih kerana mengunjungi laman blog saya. Di sini, saya akan kongsikan tentang vitamin untuk sihat dan cantik kepada anda semua. Semoga apa yang disampaikan di sini dapat memberi manfaat kepada anda. Terima kasih sekali lagi.

Wednesday 20 November 2013

Kebaikan Lecithin

with 0 Comment
Harini saya nak berkongsi mengenai Kebaikan Lecithin Shaklee. Biasa dengar tak nama Lecithin ni?

Terdapat banyak jenama lecithin di pasaran, tapi apa yang berbezanya dan istimewanya lecithin Shaklee ni yea?

inilah lecithin shaklee..jangan risau yea, lecithin mendapat sijil halal dari Jakim, jadi, tiada keraguan lagi dari segi status halal.

Perbezaan Lecithin Shaklee:-

Lecithin Shaklee diekstrak dari kacang soya bukan GMO, dimana setiap kapsul mengandungi 520mg lecithin soya termasuk 80mg kolin dan 48mg inositol. Lecithin yang dirembeskan oleh tubuh akan menghasilkan acetyl-kolin, inositol, fosforus dan lemak tak tepu.

Kebaikan dan Manfaat Utama Lecithin

  • Lecithin membantu mencegah penyakit yang berkaitan dengan lebihan lemak dalam badan, seperti darah tinggi, stroke, sakit jantung dan lain-lain. Ini kerana lecithin bertindak sebagai pelarut lemak.
  • Lecithin memecahkan lemak, dan jika diambil untuk mengurangkan berat badan, dan jika anda turut bersenam, lecithin mampu membakar lemak dengan lebih cepat.
  • Lecithin juga berperanan dalam penyerapan zat-zat penting dari saluran darah ke dalam sel badan kita.
  • Lecithin juga membantu melindungi sel darah merah kita daripada serangan virus dan bakteria.
  • Lecithin sangat baik untuk meningkatkan daya ingatan. Sebab itu lecithin dapat membantu kita dari penyakit seperti Alzheimer Disease. Lecithin adalah makanan otak dan saraf.
  • Lecithin dapat membantu masalah insomnia. Ianya sumber kepada hormon neurotransmitter yang membantu proses tidur.
  • Lecithin juga membantu mencantikkan otot dan kulit. Membentuk membran sel, melembabkan dan menghaluskan kulit untuk kulit yg cantik, mengaktifkan metabolisme sel dan melambatkan penuaan.
  • Memperbaiki alergi -  iaitu dengan menghalang platelet darah dari mengaktifkan tisu gegelung di dalam salur darah, seterusnya mempertingkatkan alergi seperti penyakit kulit - dermatitis, demam alergi.
  • Menghalang kejadian batu karang - 90% dari batu karang terjadi daripada kolestrol, lecithin mengemulsi kolestrol berlebihan untuk menyekat kejadian batu karang.
  • Menghalang tekanan darah tinggi - Memperbaiki tekanan darah tinggi dengan menghalang arterioklerosis, menggalakkan peredaran darah.
  • Memperbaiki prostat lelaki - Kajian telah membuktikan masalah prostat dan urethra lelaki dapat diperbaiki dengan pengambilan kuantiti lecithin yang banyak.
  • Meringankan sembelit - Lecithin adalah pelembut najis yang berkesan, ianya melembabkan usus dan meleraikan toksin di dalam usus.
Cadangan pengambilan lecithin:

Berikut adalah cadangan pengambilan lecithin untuk:-

pemeliharaan kesihatan:-
2 kali sehari, 3 kapsul setiap kali makan (sebelum atau selepas makan)

Untuk pelangsingan, tekanan darah tinggi, pemecahan lemak:-
2-3 kali sehari, 6 kapsul setiap kali makan (sebelum atau selepas makan)


Jom kita baca testimoni pengguna yang dah menggunakan produk ini:-


Saya adalah pengedar sah Shaklee..
Untuk sebarang pertanyaan berkenaan harga produk dan konsultansi, sila hubungi saya

azlida abdullah (che da)
012 9906728
SID: 929902
Facebook : www.facebook.com/Azlida Abdullah
Fanpage : www.facebook.com/supermomvitaminshoppe (sila klik like utk info terkini)



0 comments:

Post a Comment

Shareholic

Powered by Blogger.

Mengenai Saya

Mengenai Saya
Saya, Azlida Binti Abdullah adalah Pengedar Sah Shaklee Anda. ID Shaklee 929902

Whatsapp @ Sms @ Call

Whatsapp @ Sms  @ Call
Terus Hubungi Saya

Pengikhtirafan SIJIL HALAL SHAKLEE

Pengikhtirafan SIJIL HALAL SHAKLEE

Shaklee Go Online

Shaklee Go Online
Sangat mudah untuk berbisnes dgn Shaklee, Semuanya Online, Hubungi saya untuk info menjadi Ahli Shaklee

Fast Delivery

Fast Delivery
Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Pilihan COD di kawasan Section U5 Shah Alam, Kg Melayu Subang, Subang Perdana, Subang 2 Bestari, Bukit Subang, Denai Alam, Kota Damansara , sekitar Sungai Buloh, Ara Damansara, Bandar Utama Damansara dan Tmn Tun KL. Boleh PM saya atau email saja di kedaivitaminfatin@gmail.com juga sms/call di 012-9906728 untuk anda dapatkan suplemen semulajadi bagi PENYUSUAN BAYI, WANITA MENGANDUNG, BERPANTANG, BERDEPAN MASALAH ANAK KURANG SELERA MAKAN, ECZEMA, MASALAH KULIT, MASALAH BERAT BDN, KESUBURAN dan sebagainya.

Ingin Jana Pendapatan dengan Shaklee, Jom Sign Up dengan Saya

Ingin Jana Pendapatan dengan Shaklee, Jom Sign Up dengan Saya
Hubungi Saya Untuk Info Lanjut Bagaimana Menjadi Ahli Shaklee

PING