Terima kasih kerana mengunjungi laman blog saya. Di sini, saya akan kongsikan tentang vitamin untuk sihat dan cantik kepada anda semua. Semoga apa yang disampaikan di sini dapat memberi manfaat kepada anda. Terima kasih sekali lagi.

Thursday 21 November 2013

Sayangi Jantung Anda

with 0 Comment
Entri kali ni nak berceloteh tentang jantung pulak.
Biasa dengar kan org selalu cakap 'sayangi jantung anda'. Sayang jantung anda tak? Kalau sayang jantung nak buat apa?  cer teka nak buat pe? Mestilah nak jaga elok-elok kan, betul tak?


Saya nak kenalkan produk baru shaklee iaitu CoQ Health atau dikenali juga sebagai CoQ10. Kalau yang tak biasa tengok produk ni, nilah rupa botolnya. kecik dan comel jer.


Mengikut Perangkaan Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO), sejumlah 37% kematian di Malayisa berpunca dari penyakit kardiovaskular seperti penyakit jantung dan strok.

Selain itu, seiring peningkatan usia, jantung kita secara mendadak mengalami kekurangan tenaga. Kekurangan tenaga mengakibatkannya tidak mampu untuk mengepam darah dengan cekap. 

Sekiranya sel-sel dan organ-organ tidak memperoleh oksigen dan nutrient dengan cukup, kejadian pertama ialah berasa letih dan tidak bermaya. Disitulah bermula episod di mana seseorg itu akan jatuh sakit.

Menerusi kajian, kekurangan ko-enzim yang dinamakn CoQ10 sememangnya memberi kesan kepada jantung dan sistem kardiovaskular. Hasil beberapa kajian menunjukkan kegagalan jantung kongestif juga adalah disebabkan kekurangan CoQ10. 

Kebanyakan pakar kesihatan mencadangkan gejala ini boleh dicegah dengan meningkatkan amalan gaya hidup harian seperti diet seimbang, mengambil supplement berkualiti, senaman secara teratur, tidak merokok dan memastikan berat badan ideal.




Apa yang perlu anda tahu mengenai CoQ10:-

  • 1 KAPSUL CoQ10 = 28 cawan brokoli
  • CoQ10  boleh didapati dalam makanan seperti daging lembu dan sayuran, tetapi jumlahnya dalam makanan sangat kecil.
  • Berbeza dengan kapsul CoQ10, ia mengandungi campuran 28g C0Q10 dengan Vitamin E dan Ekstrak Teh Hijau bagi memastikan potensi penguraian maksimum dan penyerapan yang lebih baik. 
  • Untuk mendapatkan jumlah yang setara, kita perlu mengambil hampir 1.7 kg ayam ataupun 28 cawan brokoli setiap hari!


Menurut Bradfort Richardson, Presiden Shaklee Antarabangsa yang ditemui sehari sebelum pelancaran CoQ10, diet harian yang terjaga mampu memelihara paras CoQ10 dalam tubuh, namun berasarkan kajian, ramai di kalangan kita yang mengambil kurang daripada 10 mg sehari.



"Tubuh berupaya menghasilkan CoQ10 pada tahap tertinggi pada usia 20 tahun dan menurun pada 20 tahun berikutnya. Pada usia 40 tahun dikatakan jantung kita hanya berjaya menghasilkan sebanyak 68.2 peratus daripada jumlah yang pernah dihasilkan pada usia 20 tahun".

"Oleh kerana ramai orang selepas umur 40 tahun mempunyai paras CoQ10 yang rendah, maka mengambil supplement CoQ10 adalah difikirkan sebagai suatu pelaburan yang amat berharga untuk mencapai penuaan yang optimum".

"Ia adalah nutrient larut lemak yang ditemui secara semulajadi dalam setiap sel tubuh kita untuk fungsi sel yang baik. Terutamanya pada organ-organ yang bekerja keras seperti jantung, hati, pankreas dan buah pinggang".

"Ia umpama spark plug bagi sel bagi menukarkan makanan kepada tenaga untuk fungsi sel. Sel tubuh kita membakar gula dan lemak daripada makanan, dan CoQ10 diperlukan dalam proses ini. Proses penghasilan tenaga inilah yang membolehkan jantung berdegup dan organ lain berfungsi".

"CoQ10 membantu mengukuhkan otot-otot jantung, menyokong keupayaannya mengepam darah sekaligus memperbaiki aliran darah. Ia juga bertindak sebagai antioksidan yang kuat dan membantu melindungi arteri daripada pengoksidaan kolestrol LDL yang menyebabkan penyumabatan salur darah".

"Istimewanya CoQ10 Shaklee berbanding jenama lain pastinya kerana ianya semulajadi, tiada bahan sintetik, kimia mahupun dadah selain ia juga diperkaya dengan Vitamin E dan Ekstrak Teh Hijau.

Saya adalah Pengedar Sah Shaklee. Berminat untuk dapatkan produk dan harga istimewa?
Hubungi :-

@ azlida abdullah
@ sms/ whatsapp 012 9906728
@ Email : kedaivitaminfatin@gmail.com
@ Facebook: azlidaabdullah
@ Fanpage : supermomvitaminshoppe

0 comments:

Post a Comment

Shareholic

Powered by Blogger.

Mengenai Saya

Mengenai Saya
Saya, Azlida Binti Abdullah adalah Pengedar Sah Shaklee Anda. ID Shaklee 929902

Whatsapp @ Sms @ Call

Whatsapp @ Sms  @ Call
Terus Hubungi Saya

Pengikhtirafan SIJIL HALAL SHAKLEE

Pengikhtirafan SIJIL HALAL SHAKLEE

Shaklee Go Online

Shaklee Go Online
Sangat mudah untuk berbisnes dgn Shaklee, Semuanya Online, Hubungi saya untuk info menjadi Ahli Shaklee

Fast Delivery

Fast Delivery
Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Pilihan COD di kawasan Section U5 Shah Alam, Kg Melayu Subang, Subang Perdana, Subang 2 Bestari, Bukit Subang, Denai Alam, Kota Damansara , sekitar Sungai Buloh, Ara Damansara, Bandar Utama Damansara dan Tmn Tun KL. Boleh PM saya atau email saja di kedaivitaminfatin@gmail.com juga sms/call di 012-9906728 untuk anda dapatkan suplemen semulajadi bagi PENYUSUAN BAYI, WANITA MENGANDUNG, BERPANTANG, BERDEPAN MASALAH ANAK KURANG SELERA MAKAN, ECZEMA, MASALAH KULIT, MASALAH BERAT BDN, KESUBURAN dan sebagainya.

Ingin Jana Pendapatan dengan Shaklee, Jom Sign Up dengan Saya

Ingin Jana Pendapatan dengan Shaklee, Jom Sign Up dengan Saya
Hubungi Saya Untuk Info Lanjut Bagaimana Menjadi Ahli Shaklee

PING