Terima kasih kerana mengunjungi laman blog saya. Di sini, saya akan kongsikan tentang vitamin untuk sihat dan cantik kepada anda semua. Semoga apa yang disampaikan di sini dapat memberi manfaat kepada anda. Terima kasih sekali lagi.

Wednesday 20 November 2013

Kawal Kolestrol Secara Semulajadi

with 0 Comment
Diet makanan seimbang termasuk buah dan sayur bantu mengawal tahap kolesterol
PENYAKIT jantung dan strok adalah dua masalah kesihatan serius yang berpunca daripada tahap kolesterol tinggi. Keadaan itu dikatakan berkait rapat dengan beberapa faktor seperti keturunan, diet pemakanan dan gaya hidup seseorang.

Bagi mengatasi kebimbangan seseorang berhubung risiko menghidap penyakit jantung dan strok, kajian terkini membuktikan sumber semula jadi juga dapat membantu merendahkan tahap kolesterol secara berkesan.

Kajian itu juga menunjukkan, ada empat produk berasaskan sumber semula jadi yang kini berada di pasaran mampu mengurangkan tahap kolesterol secara sihat dan efektif, tanpa kesan sampingan. Empat bahan itu adalah sterol tumbuhan (plant sterols), bijirin oat, serbuk minyak ikan Omega 3 dan Psyllium Husk.

Sterol tumbuhan yang turut dikenali Phytosterols atau Stanols adalah sebatian pada tumbuhan dan bersifat merendahkan tahap kolesterol. Malah, pengambilan produk itu akan menurunkan tahap kolesterol sebanyak 10 peratus hingga 15 peratus.

Oat pula bijirin yang mengandungi serat larut dikenali ‘beta glukan’ yang terbukti merendahkan tahap kolesterol mereka yang mengamalkan pemakanannya.

Kandungan serat, karbohidrat kompleks dan protein yang tinggi itu turut membantu menstabilkan kadar glukos dalam darah.

Minyak ikan Omega 3 atau produk Omega 3 Fish Oil Powder pula adalah asid lemak yang penting bagi metabolisma normal kerana ia mengandungi Asid Lemak Tak Tepu (EPA) bagi mengurangkan inflamasi seluruh badan. 

Produk ini juga sesuai untuk penghidap masalah kesihatan hipertrigliseridemia, kardiovaskular sekunder dan tekanan darah tinggi.

Selain itu, Persatuan Jantung Amerika mengesyorkan kepada pesakit jantung koronari supaya mengambil 1 gram minyak ikan seperti produk ini setiap hari.

Psyllium Husk pula secara lazimnya digunakan untuk menangani sembelit, sindrom sakit perut serta meningkatkan kemampuan dan mengekalkan otot usus.

Pada masa sama, penggunaannya mampu untuk menurunkan tahap kolesterol, mengawal diabetes dan mengurangkan risiko penyakit jantung koronari.

Hasil kajian dijalankan The American Journal of Clinical Nutrition menunjukkan produk itu jika digunakan bersama bahan makanan, berkesan untuk mengurangkan glukosa dalam darah.

Sumber:-
Kawal kolesterol secara semula jadi
Oleh Faizatul Farhana Farush Khan
bhnews@bharian.com.my
2011/10/02




Banyak kan kebaikan Minyak Ikan Omega 3 kan. Mana lagi boleh dapat Omega 3 ni? ni yang nak bgtau pembaca semua, dalam OmegaGuard Shaklee pun ada asid lemak Omega 3 ni tau. Jom baca kelebihan Minyak Ikan Shaklee atau dikenali juga sebagai OmegaGuard.

Jom baca Kelebihan Minyak Ikan Shaklee berbanding Minyak Ikan lain di pasaran.

  • Omegaguard merupakan minyak ikan terbaik di dunia.
  • Minyak Ikan Shaklee diekstrak dari ikan laut sejuk (sardin, mackerel, herring , anchovies) di perairan negara Jepun. Ia bukan dari hati minyak ikan. 
  • Omegaguard adalah 3 kali lebih tumpat dari ketumpatan hati minyak ikan.
  • Berbanding dengan produk omega di pasaran, Omegaguard merupakan minyak ikan paling tulen di dunia yang mengandungi rangkaian spectrum penuh 7 jenis asid lemak Omega 3 semulajadi termasuk EPA, DHA, ALA, dan banyak lagi.
  • Satu sajian Omegaguard dapat membekalkan 905mg asid lemak omega 3 EPA dan DHA.
  • Omegaguard dihasilkan menggunakan kaedah ultratulen bergred farmaseutikal teknologi terkini untuk menghasilkan Omegaguard.
  • Ia dihasilkan melalui suatu proses penyulingan proprietari tiga molekul untuk mengekstrak asid lemak omega-3 yang paling tulen dan paling semulajadi sementara menyingkirkan bahan berbahaya seperti plumbum, merkuri, arsenik, kadmium, dioksin dan PCB(polychlorinated biphenyl), iaitu sejenis bahan kimia industri yang sangat toksik.



Jadual di atas menunjukkan perbandingan Omegaguard Shaklee dengan beberapa jenama minyak ikan yang ada di pasaran. Jadi, tepuk dada tanyalah hati anda nak pilih yang mana satu yang terbaik untuk diri anda dan keluarga anda.

Saya adalah pengedar sah Shaklee.
Berminat nak dapatkan produk? pertanyaan dan konsulatnsi?
Hubungi saya:-

@ azlida abdullah
@ sms/ whatsapp 012 9906728 
@ Email : kedaivitaminfatin@gmail.com.my
@ Facebook : www.facebook.com/azlida.abdullah.9
@ Fanpage: www.facebook.com/supermomviaminshoppe - sila klik like untuk info terkini


0 comments:

Post a Comment

Shareholic

Powered by Blogger.

Mengenai Saya

Mengenai Saya
Saya, Azlida Binti Abdullah adalah Pengedar Sah Shaklee Anda. ID Shaklee 929902

Whatsapp @ Sms @ Call

Whatsapp @ Sms  @ Call
Terus Hubungi Saya

Pengikhtirafan SIJIL HALAL SHAKLEE

Pengikhtirafan SIJIL HALAL SHAKLEE

Shaklee Go Online

Shaklee Go Online
Sangat mudah untuk berbisnes dgn Shaklee, Semuanya Online, Hubungi saya untuk info menjadi Ahli Shaklee

Fast Delivery

Fast Delivery
Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Pilihan COD di kawasan Section U5 Shah Alam, Kg Melayu Subang, Subang Perdana, Subang 2 Bestari, Bukit Subang, Denai Alam, Kota Damansara , sekitar Sungai Buloh, Ara Damansara, Bandar Utama Damansara dan Tmn Tun KL. Boleh PM saya atau email saja di kedaivitaminfatin@gmail.com juga sms/call di 012-9906728 untuk anda dapatkan suplemen semulajadi bagi PENYUSUAN BAYI, WANITA MENGANDUNG, BERPANTANG, BERDEPAN MASALAH ANAK KURANG SELERA MAKAN, ECZEMA, MASALAH KULIT, MASALAH BERAT BDN, KESUBURAN dan sebagainya.

Ingin Jana Pendapatan dengan Shaklee, Jom Sign Up dengan Saya

Ingin Jana Pendapatan dengan Shaklee, Jom Sign Up dengan Saya
Hubungi Saya Untuk Info Lanjut Bagaimana Menjadi Ahli Shaklee

PING