Terima kasih kerana mengunjungi laman blog saya. Di sini, saya akan kongsikan tentang vitamin untuk sihat dan cantik kepada anda semua. Semoga apa yang disampaikan di sini dapat memberi manfaat kepada anda. Terima kasih sekali lagi.

Thursday 15 January 2015

Rambut Lebat dan Sihat Untuk Wanita Muslimah

with 0 Comment

Rambut yang sihat akan kelihatan bersinar. Rambut sihat dan bersinar adalah idaman setiap wanita bukan?

Setiap wanita impikan rambut yang sihat, lebat dan bersinar. Saya juga tak terkecuali. Tapi, tahukah kita bahawa rambut yang sihat memerlukan nutrisi yang mencukupi?

Nutrisi sangat penting untuk rambut yang sihat

Rambut dibahagikan kepada 2 bahagian iaitu folikel yang berada dalam kulit dan batang rambut (shaff) iaitu bahagian luar yang kita lihat.


Bilangan folikel adalah kekal dan akan berkurangan mengikut usia. Setiap helai rambut terdiri dari 3 lapisan keratin di mana lapisan luar (kutikel) berfungsi untuk melindungi 2 lapisan dalam.

Kerosakan pada rambut boleh dicegah dengan mengamalkan diet yang sihat yang mengandungi zat makanan seperi makanan di bawah:-
  • Ikan salmon
  • Flaxseed
  • Telur organik
  • Kacang lentil
  • Minyak zaitun
  • Daging lembu organik
  • Kubis
  • Kacang walnut
  • Yogurt

Selain itu, saya sangat mencadangkan pengambilan vitamin yang boleh membantu anda mendapat rambut yang lebat dan sihat adalah seperti mengamalkan secara konsisten Vitamin Seperti Berikut.


Caratomax
- Membantu melembapkan permukaan kulit kepala dan melembapkan rambut
- menbantu mengekalkan kesihatan tisu kulit kepala

B Complex
- Penting untuk kesihatan rambut
- Membantu meningkatkan metabolisme sel kulit kepala

Vitamin C
- Menggalakkan pengeluaran tirosin yang berperanan menguatkan akar rambut
- Merupakan anti oksidan semulajadi dan memastikan pembentukan kolagen

Vitamin E
- Melancarkan peredaran darah di kulit kepala, menguatkan akar rambut dan menggalakkan pertumbuhan rambut

GLA Complex
-Menjaga dan memperbaiki tekstur rambut

Zink
- Berfungsi untuk mengekalkan warna dan struktur rambut

Apa kata mereka yang mendapat kebaikan antara vitamin di atas untuk kesihatan rambut

Testimoni 1


Testimoni 2

Testimoni 3

Hubungi saya sebelum lebih banyak lagi rambut anda akan gugur. Cegah sebelum terlambat. sayang sungguh jika aset wanita yang akan membuatkan anda nampak anggun rosak sepenuhnya!

Anda boleh membuat belian secara ONLINE dengan hanya KLIK di bawah dan ikut sahaja arahan yang akan diberikan seterusnya. Pembelian ini adalah pembelian pada harga runcit.


Atau, anda boleh mendapatkan belian dengan harga yang lebih jimat jika mendaftar sebagai Ahli Shaklee. Anda boleh mendaftar sebagai ahli Shaklee sama ada untuk makan sendiri mahupun ingin menjana income lumayan bersama Shaklee. Anda yang akan tentukan!

Sila KLIK untuk info lanjut mengenai kebaikan sebagai Ahli Shaklee (makan sendiri) atau ingin menjana pendapatan lumayan sebagai Pengedar Sah Shaklee.

Saya boleh dihubungi seperti berikut:-

Facebook: Azlida Abdullah
Whatsapp/ Mesej/ Telegram : 012 990 6728 [ieda]
Email: Kedaivitaminfatin@gmail.com
COD: Subang Bestari - Kota Damansara - Sg Buloh
Semenanjung Malaysia -  Sabah - Sarawak - Brunei ( Melalui Kurier Service)

Disclaimer:
Kesan pengambilan produk adalah berbeza pada setiap individu. Supplement Shaklee adalah salah satu alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.
Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi di laman blog ini, bukanlah preskripsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan untuk tujuan perkongsian.
Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan menapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.

0 comments:

Post a Comment

Shareholic

Powered by Blogger.

Mengenai Saya

Mengenai Saya
Saya, Azlida Binti Abdullah adalah Pengedar Sah Shaklee Anda. ID Shaklee 929902

Whatsapp @ Sms @ Call

Whatsapp @ Sms  @ Call
Terus Hubungi Saya

Pengikhtirafan SIJIL HALAL SHAKLEE

Pengikhtirafan SIJIL HALAL SHAKLEE

Shaklee Go Online

Shaklee Go Online
Sangat mudah untuk berbisnes dgn Shaklee, Semuanya Online, Hubungi saya untuk info menjadi Ahli Shaklee

Fast Delivery

Fast Delivery
Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Pilihan COD di kawasan Section U5 Shah Alam, Kg Melayu Subang, Subang Perdana, Subang 2 Bestari, Bukit Subang, Denai Alam, Kota Damansara , sekitar Sungai Buloh, Ara Damansara, Bandar Utama Damansara dan Tmn Tun KL. Boleh PM saya atau email saja di kedaivitaminfatin@gmail.com juga sms/call di 012-9906728 untuk anda dapatkan suplemen semulajadi bagi PENYUSUAN BAYI, WANITA MENGANDUNG, BERPANTANG, BERDEPAN MASALAH ANAK KURANG SELERA MAKAN, ECZEMA, MASALAH KULIT, MASALAH BERAT BDN, KESUBURAN dan sebagainya.

Ingin Jana Pendapatan dengan Shaklee, Jom Sign Up dengan Saya

Ingin Jana Pendapatan dengan Shaklee, Jom Sign Up dengan Saya
Hubungi Saya Untuk Info Lanjut Bagaimana Menjadi Ahli Shaklee

PING