Terima kasih kerana mengunjungi laman blog saya. Di sini, saya akan kongsikan tentang vitamin untuk sihat dan cantik kepada anda semua. Semoga apa yang disampaikan di sini dapat memberi manfaat kepada anda. Terima kasih sekali lagi.

Saturday 10 May 2014

ESP Dan Sustained Release Vitamin C Shaklee Membantu mengatasi Masalah Selulit

with 0 Comment
Selulit? Ngerikan kalau dengar perkataan ni? Terutamanya untuk ibu-ibu yang baru melahirkan anak, tapi, tak semestinya ibu-ibu yang melahirkan anak je berisiko untuk ada selulit, anak-anak dara pun ada jugak, kan? Bila tengok kawasan yang biasa ada selulit, mesti stress kan, macamana nak hilangkan kesan selulit nih? Saya juga mengalami masalah selulit nie. Memang agak stress jugaklah nak hilangkan selulit ni. Biasa kawasan yang ada selulit ni di kawasan peha, betis, punggung dan perut (kawasan perut ni biasanya dihadapi oleh ibu-ibu yang baru melahirkan anak). Sebelum ke topic seterusnya, jom kita baca apa itu Selulit.

Apa itu selulit?


Selulit adalah gumpalan lemak yang terdapat di bawah kulit. Sel-sel lemak ini akan menarik tisu-tisu di bawah kulit dan menyebabkan tekstur kulit anda menjadi seperti menggerutu. Selulit biasanya berlaku pada usia antara 25 hingga 35 tahun dan ia akan menjadi lebih banyak apabila umur semakin meningkat.




Selulit boleh dikurangkan dengan pemakanan yang sihat dan aktiviti bersenam. Lazimnya, golongan wanita lebih ramai yang mengalami masalah sesulit berbanding lelaki. Ini kerana sel lemak pada kulit lelaki agak jauh daripada lapisan atas kulit.

Antara kaedah mengurangkan masalah selulit.


Terdapat beberapa cara untuk mengurangkan masalah selulit seperti contoh berikut: 


1. Liposuction adalah rawatan untuk membuang lemak di bawah kulit. Ia mahal dan hanya memberi kesan untuk sementara waktu. 

Pembedahan liposuction mempunyai beberapa risiko yang tidak diingini. Terdapat juga mesin di pusat rawatan kecantikan dan spa yang dapat mengurangkan masalah ini seperti mesin Endermologie. Ia menggunakan roller dan alat sedutan pada bahagian badan yang mempunyai selulit. 






2. Urut Untuk buang selulit? Urutan semata-mata tidak dapat menghilangkan kesan selulit. Kalaulah urutan dapat melonggarkan lemak sekalipun, lemak anda tetap tak ke mana. 

Harus diingat, rawatan di spa dan pusat kecantikan boleh dilakukan tetapi mungkin ia hanya untuk jangka pendek dan bukan tempoh berpanjangan. Paling penting adalah mengurangkan lemak kerana ia boleh mengurangkan kesan selulit. Ia tidak hilang 100 peratus tetapi tidak begitu ketara. 


Cara Menghilangkan Selulit Dengan Cepat

5 jenis latihan yang dapat membantu memerangi selulit.

1.  Berjalan: Berjalan merupakan salah satu jenis latihan kardiovaskular. Ia bukan sahaja membantu membakar kalori, malah membantu membina otot-otot di kaki dan bahagian belakang.
Seseorang yang berjalan dengan laju dapat membakar kalori lebih dari 360 kalori dalam masa satu jam. Jika anda cuba untuk jogging dan berjalan secara berselang-seli, ini dapat menambahkan lagi pembakaran kalori.








2.   Membengkokkan lutut: Latihan ini akan melibatkan otot di belakang, peha depan, dan peha belakang. Pastikan otot perut anda terlibat untuk menjaga bahagian belakang anda supaya dalam keadaan lurus. Ini akan membantu menambah kesan dalam memerangi selulit. Sambil anda berdiri, buat satu langkah yang besar ke hadapan dengan kaki kiri anda. Rendahkan badan dan turun sambil membengkokkan lutut anda. Kemudian bawa kaki kiri anda ke tempat permulaan. Ulang langkah ini dengan kaki anda pula dan kembali ke tempat permulaan semula seperti tadi. Untuk meningkatkan daya tahan, anda boleh menggunakan bola dengan menahan di dada sambil memegang dumbbell di kedua-dua belah tangan. Anda perlu ingat, ketika membengkokkan lutut, lutut anda tidak boleh melebihi jari kaki anda. Selain itu anda juga boleh membuat variasi dalam latihan ini. Letakkan kaki anda seperti anda membengkokkan lutut tadi, turunkan badan, dan cuba lompat. Ulang langkah ini, dan tukar ke kaki kanan pula, dan ulang untuk beberapa kali.

3.   Mengangkat kaki semasa meniarap: Semasa anda meniarap, cuba angkat kaki kiri anda setinggi yang boleh. Pada masa ini, lutut dan otot di belakang peha anda anda berkerja keras. Turunkan kaki kiri perlahan-lahan, dan ulangi langkah tersebut menggunakan kaki kanan pula. Ulang untuk beberapa set latihan. Jangan sehingga memaksa diri, buat dengan rileks saja.

4.  Rendahkan badan dan twist! Latihan ini melibatkan otot-otot bahagian belakang, peha, dan perut dalam masa yang sama. Berdiri dan buka kaki anda sejajar dengan lebar bahu anda. Genggam kedua belah tangan dan angkat selari dengan dada anda. Kemudian, rendahkan badan sehingga peha anda selari dengan lantai. Twist atau pusingkan badan anda ke kanan. Kemudian, berbalik ke langkah yang pertama sehingga anda rendahkan badan, pusingkan badan anda ke kiri pula. Buat berulang-ulang kali.

5.    ‘Squat thrusts’: Latihan ini akan meilbatkan otot perut, belakang, peha depan, dan peha belakang anda. Tiga langkah yang terlibat iaitu pertama, berdiri seperti biasa. Kedua, turunkan badan anda seperti keadaan mencangkung dengan kedua-dua belah tangan diletakkan di atas lantai di hadapan kedua belah kaki anda. Dan ketiga, luruskan kaki anda ke belakang seperti posisi untuk push ups. Ulang 3 langkah ini berkali-kali.


Selain dari mengamalkan senaman untuk menhilangkan masalah selulit, uols juga boleh mencuba Produk Shaklee yang membantu dalam masalah selulit iaitu ESP (Energizing Soy Protein) dan Vitamin C Shaklee.  Apa itu ESP



Apa kata mereka yang telah ESP untuk mengatasi masalah selulit, sama ada di perut, peha, lengan  dan betis.


TESTIMONI 1 - Sila double Klik untuk imej yang lebih jelas


TESTIMONI 2 - Sila double Klik untuk imej yang lebih jelas




TESTIMONI 3 - Sila double Klik untuk imej yang lebih jelas



Untuk info lanjut berkaitan ESP dan SR Vitamin C, sila hubungi saya seperti berikut:-

Daftar sebagai ahli Shaklee (RM65.00 + RM10 (postage)) sekali seumur hidup untuk mendapatkan harga yang lebih jimat & menguntungkan...

Untuk mendapatkan Produk & Maklumat lanjut boleh hubungi saya seperti di bawah yea:-

>>>Saya adalah pengedar Sah Shaklee (ID 929902)
>>>Cash On Delivery untuk customer sekitar Pangsapuri Sri Bintang, Subang Bestari, Kota Damansara, Sg Buloh, Kg Melayu Subang dan sekitarnya.
>>>Penghantaran terus ke depan pintu rumah anda melalui City Link, Pos Laju dan Gedex
>>>Anda boleh hubungi saya melalui:-

@@PM ke fanpage: www.facebook.com/supermomvitaminshoppe  - sila klik 'like' untuk info terkini
@@PM ke FB saya: www.facebook.com/Azlidaabdullah
@@SMS/ WHATSAPP: 012 9906728 (azlida)
@@Email: kedaivitaminfatin@gmail.com
@@Blog: www.kedaivitaminfatin@blogspot.com

Apa yang anda akan dapat sekiranya menjadi Customer saya?
1.            FREE CONSULTATION Selepas pembelian
2.            Jemputan Ke group Ekslusif khas untuk customer customer kami
Anda juga boleh mendapatkan info mengenai HQ Shaklee di:-
1.            www.shaklee.com.my
2.            untuk yang sudah menjadi ahli, bolehlah layari www.shaklee2u.com.my (khas untuk ahli shaklee sahaja)
Terima Kasih 

0 comments:

Post a Comment

Shareholic

Powered by Blogger.

Mengenai Saya

Mengenai Saya
Saya, Azlida Binti Abdullah adalah Pengedar Sah Shaklee Anda. ID Shaklee 929902

Whatsapp @ Sms @ Call

Whatsapp @ Sms  @ Call
Terus Hubungi Saya

Pengikhtirafan SIJIL HALAL SHAKLEE

Pengikhtirafan SIJIL HALAL SHAKLEE

Shaklee Go Online

Shaklee Go Online
Sangat mudah untuk berbisnes dgn Shaklee, Semuanya Online, Hubungi saya untuk info menjadi Ahli Shaklee

Fast Delivery

Fast Delivery
Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Pilihan COD di kawasan Section U5 Shah Alam, Kg Melayu Subang, Subang Perdana, Subang 2 Bestari, Bukit Subang, Denai Alam, Kota Damansara , sekitar Sungai Buloh, Ara Damansara, Bandar Utama Damansara dan Tmn Tun KL. Boleh PM saya atau email saja di kedaivitaminfatin@gmail.com juga sms/call di 012-9906728 untuk anda dapatkan suplemen semulajadi bagi PENYUSUAN BAYI, WANITA MENGANDUNG, BERPANTANG, BERDEPAN MASALAH ANAK KURANG SELERA MAKAN, ECZEMA, MASALAH KULIT, MASALAH BERAT BDN, KESUBURAN dan sebagainya.

Ingin Jana Pendapatan dengan Shaklee, Jom Sign Up dengan Saya

Ingin Jana Pendapatan dengan Shaklee, Jom Sign Up dengan Saya
Hubungi Saya Untuk Info Lanjut Bagaimana Menjadi Ahli Shaklee

PING