Terima kasih kerana mengunjungi laman blog saya. Di sini, saya akan kongsikan tentang vitamin untuk sihat dan cantik kepada anda semua. Semoga apa yang disampaikan di sini dapat memberi manfaat kepada anda. Terima kasih sekali lagi.

Thursday 18 July 2013

Tips Mudah Minum Air Semasa Berpuasa

with 0 Comment
Assalamualaikum dan Salam Sejahtera kepada semua. Harini hari ke 9 kita menunaikan ibadah puasa, kan. Harapan saya agar semuanya masih kekal cergas dan bersemangat sepanjang puasa ni. Entri kali ni saya nak kongsikan Tips Mudah Minum Air Semasa Berpuasa. Biasalah, bulan-bulan puasa ni, kadang kadang tertanya tanya jugak, cukup ke kadar air yg kita minum dari mula berbuka sampai sahur kan. Biasalah, malam-malam kan kita jarang minum air,so, kat sini ada Tips Mudah Minum Air Khusus untuk semasa kita berpuasa ye. Tips ni kita boleh amalkan bukan setakat puasa di bulan Ramadhan je tau, untuk puasa sunat pun boleh. Jom baca di bawah..

TIPS MUDAH MINUM AIR SEMASA BERPUASA
  1. Semasa berbuka, mulakan dengan minum segelas air kosong suam. (Elakkan minum air berperisa dan berais lebih dari 1 gelas. Lebih banyak air berperisa dan berais anda minum, semakin kuranglah anda meminum air kosong).
  2. Semasa solat terawih, bawalah sebotol air kosong : 500 ml atau 1 liter dan teguklah antara salam between rakaat.
  3. Semasa tidur, amalkan membawa botol air kosong dan letakkan di meja sisi katil anda, teguklah apabila terjaga malam.
  4. Semasa bangun sahur, jika anda berazam untuk beramal di sepertiga malam, amalkan seperti anda bertarawih.
  5. Minumlah air kosong dengan tertib. Dengan tertib? macamana tu? maksudnya teguklah air sebanyak 3 kali teguk dan berhentilah seketika. Bernafaslah dengan teratur 3 kali dan ulanglah semula.
  6. *****Kredit to Kedai Triple S untuk Tips Di atas
Ok, itulah tipsnya...senang je kan. Jom praktikkan....
Sambil-sambil tu, intai-intai jugaklah Set Mighty Triple Gem untuk kekal bertenaga, cergas, dan mengurangkan badan 'dehydrated' semasa berpuasa....
 

Untuk Sebarang Pertanyaan dan Konsultansi berkaitan Produk:-
  • Saya adalah pengedar sah Shaklee,
  • ID No: 929902
  • sms/call/whatsapp @ 012-9906728
  • facebook: azlida Abdullah
  • Email : kedaivitaminfatin@gmail.com








0 comments:

Post a Comment

Shareholic

Powered by Blogger.

Mengenai Saya

Mengenai Saya
Saya, Azlida Binti Abdullah adalah Pengedar Sah Shaklee Anda. ID Shaklee 929902

Whatsapp @ Sms @ Call

Whatsapp @ Sms  @ Call
Terus Hubungi Saya

Pengikhtirafan SIJIL HALAL SHAKLEE

Pengikhtirafan SIJIL HALAL SHAKLEE

Shaklee Go Online

Shaklee Go Online
Sangat mudah untuk berbisnes dgn Shaklee, Semuanya Online, Hubungi saya untuk info menjadi Ahli Shaklee

Fast Delivery

Fast Delivery
Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Pilihan COD di kawasan Section U5 Shah Alam, Kg Melayu Subang, Subang Perdana, Subang 2 Bestari, Bukit Subang, Denai Alam, Kota Damansara , sekitar Sungai Buloh, Ara Damansara, Bandar Utama Damansara dan Tmn Tun KL. Boleh PM saya atau email saja di kedaivitaminfatin@gmail.com juga sms/call di 012-9906728 untuk anda dapatkan suplemen semulajadi bagi PENYUSUAN BAYI, WANITA MENGANDUNG, BERPANTANG, BERDEPAN MASALAH ANAK KURANG SELERA MAKAN, ECZEMA, MASALAH KULIT, MASALAH BERAT BDN, KESUBURAN dan sebagainya.

Ingin Jana Pendapatan dengan Shaklee, Jom Sign Up dengan Saya

Ingin Jana Pendapatan dengan Shaklee, Jom Sign Up dengan Saya
Hubungi Saya Untuk Info Lanjut Bagaimana Menjadi Ahli Shaklee

PING